Mungkin Inilah Tulisan Tangan Tercantik Di Dunia

Mungkin Inilah Tulisan Tangan Tercantik Di Dunia - Hallo sahabat The Latest News Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mungkin Inilah Tulisan Tangan Tercantik Di Dunia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Global, Artikel Malaysia, Artikel News, Artikel Top, Artikel Travel, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mungkin Inilah Tulisan Tangan Tercantik Di Dunia
link : Mungkin Inilah Tulisan Tangan Tercantik Di Dunia

Baca juga


Mungkin Inilah Tulisan Tangan Tercantik Di Dunia


NEPAL – Sekali imbas, pasti ramai yang menyangka surat Bahasa Inggeris yang ditulis oleh pelajar di sebuah sekolah di India ini ditaip menggunakan komputer.

Namun, karangan itu sebenarnya hasil tulisan tangan seorang pelajar berusia lapan tahun.

Lapor media antarabangsa, Praktiri Malla, 8, mempunyai tulisan tangan yang sangat unik sehinggakan gambar karangannya itu mencetuskan fenomena tersendiri di Internet.


Malla yang baru-baru ini menyertai pertandingan menulis esei atau karangan Bahasa Inggeris yang dianjurkan oleh kerajaan India, menduduki tempat pertama menewaskan beberapa pelajar daripada sekolah-sekolah lain.

“Saya belum pernah melihat tulisan yang agak unik seperti ini. Gaya penulisannya amat mengkagumkan meskipun dia baru barusia 8 tahun,” kata seorang juri memetik laporan Medianp.tv.

Malah, tulisan Malla menurut beberapa pakar menyifatkan ianya antara tulisan tangan tercantik di dunia.

Difahamkan, pelajar dari Sekolah Sainik Awasiya, Bhaktapuri itu akan menghabiskan masa selama dua jam sehari untuk melatih setiap huruf dengan cara yang sama. – MYNEWSHUB.CC


Demikianlah Artikel Mungkin Inilah Tulisan Tangan Tercantik Di Dunia

Sekianlah artikel Mungkin Inilah Tulisan Tangan Tercantik Di Dunia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mungkin Inilah Tulisan Tangan Tercantik Di Dunia dengan alamat link https://thelatestnewsmalaysia.blogspot.com/2017/10/mungkin-inilah-tulisan-tangan-tercantik.html