Pesawat Tergelincir: Lapangan Terbang Sibu Ditutup Sementara

Pesawat Tergelincir: Lapangan Terbang Sibu Ditutup Sementara - Hallo sahabat The Latest News Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pesawat Tergelincir: Lapangan Terbang Sibu Ditutup Sementara, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Informasi, Artikel Malaysia, Artikel Menarik, Artikel Resepi, Artikel Sukan, Artikel Terkini, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pesawat Tergelincir: Lapangan Terbang Sibu Ditutup Sementara
link : Pesawat Tergelincir: Lapangan Terbang Sibu Ditutup Sementara

Baca juga


Pesawat Tergelincir: Lapangan Terbang Sibu Ditutup Sementara

KUALA LUMPUR: Lapangan Terbang Sibu kini ditutup buat sementara waktu sehingga 8 malam ini susulan pesawat penerbangan Malaysia Airlines MH2718 tergelincir di lapangan terbang tersebut pada jam 10.17 malam tadi sewaktu hujan lebat.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Malaysia Airlines di Facebook rasminya, semua penerbangan antara Kuala Lumpur dan Sibu pada hari ini dibatalkan.

“Malaysia Airlines akan menghantar kit pemulihan pesawat dari Kuala Lumpur untuk membawa keluar pesawat B737-800 dari landasan penerbangan.

“Pasukan siasatan pesawat juga dalam perjalanan ke lokasi kejadian. Bagi membolehkan proses pengalihan pesawat itu, Lapangan Terbang Sibu akan ditutup buat sementara waktu hingga 8 malam ini.

“Lantaran itu, Malaysia Airlines membatalkan penerbangan antara Kuala Lumpur dan Sibu pada 9 April 2017,” memetik kenyataan tersebut.

Justeru, penumpang yang terjejas akan ditempatkan menerusi penerbangan seterusnya.

BACA: Pesawat Malaysia Airlines MH2718 tergelincir di lapangan terbang Sibu

Dalam pada itu, Malaysia Airlines sedang membawa keluar bagasi MH2718 dan akan dihantar segera kepada pemilik yang terlibat.

Dalam kejadian itu, kesemua 61 penumpang dan enam anak kapal dalam pesawat jenis Boeing 737-800 tidak mengalami sebarang kecederaan



Demikianlah Artikel Pesawat Tergelincir: Lapangan Terbang Sibu Ditutup Sementara

Sekianlah artikel Pesawat Tergelincir: Lapangan Terbang Sibu Ditutup Sementara kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pesawat Tergelincir: Lapangan Terbang Sibu Ditutup Sementara dengan alamat link https://thelatestnewsmalaysia.blogspot.com/2017/04/pesawat-tergelincir-lapangan-terbang.html