Kenapa Ada Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut?

Kenapa Ada Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut? - Hallo sahabat The Latest News Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kenapa Ada Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Informasi, Artikel Malaysia, Artikel Menarik, Artikel Resepi, Artikel Sukan, Artikel Terkini, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kenapa Ada Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut?
link : Kenapa Ada Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut?

Baca juga


Kenapa Ada Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut?

Terlalu banyak jenis biskut yang kini dijual dipasaran. Tetapi, apa persamaan kesemua biskut ini, terdapat lubang-lubang kecil pada permukaannya. Pernah tak korang terfikir kenapa hampir kesemua biskut ada lubang-lubang ini?

Lubang-lubang kecil itu bukan untuk hiasan atau suka-suka tetapi ada fungsinya tersendiri. Biskut-biskut ini dibuat berlubang sebegitu bertujuan untuk memastikan biskut-biskut ini masak secara rata. Biskut akan mengeluarkan wap atau haba. Tanpa lubang-lubang ini, biskut akan mengelembung dan menjadikan biskut merekah dan buruk. Selain itu, dengan lubang-lubang ini, biskut akan lebih rangup.

Video dibawah ini menerangkan secara terperinci mengapa biskut kebanyakannya berlubang-lubang:

[embedded content]


Demikianlah Artikel Kenapa Ada Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut?

Sekianlah artikel Kenapa Ada Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kenapa Ada Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut? dengan alamat link https://thelatestnewsmalaysia.blogspot.com/2017/04/kenapa-ada-lubang-lubang-kecil-pada.html