Ibu terpaksa sumbat jenazah bayi dalam beg

Ibu terpaksa sumbat jenazah bayi dalam beg - Hallo sahabat The Latest News Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ibu terpaksa sumbat jenazah bayi dalam beg, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Global, Artikel Malaysia, Artikel News, Artikel Top, Artikel Travel, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ibu terpaksa sumbat jenazah bayi dalam beg
link : Ibu terpaksa sumbat jenazah bayi dalam beg

Baca juga


Ibu terpaksa sumbat jenazah bayi dalam beg


Seorang ibu yang di kenali sebagai Aspin Ekwandi tidak dapat menahan air mata apabila dia terpaksa menyembunyikan jenazah bayinya yang baru lahir dalam beg kerana tidak cukup wang untuk menyewa sebuah ambulan.

Tidak hanya itu, ibu beranak 3 ini juga terpaksa menaiki bas mini untuk membawa jenazah tersebut ke kampungnya Desa Sinar Bulan Bengkulu.

Aspin yang mengandung anak ke-4 di sahkan mengalami kelainan paru-paru dan jantung sehingga harus dilakukan pembedahan Caesar pada 5 april lalu di hospital M Yunus di Kota Bengkulu. Namun bayinya meninggal dua hari kemudian.

Ketika hendak membawa pulang jenazah, pihak hospital enggan memberi kerjasama jika tidak menyediakan wang sebanyak 3 juta bersamaan 1 ribu ringgit.

Aspin yang tidak memiliki jumlah wang itu tertekan dan panik hingga akhirnya dia terpaksa memasukkan jenazah bayi dalam beg dan dibawa pulang.

Menurut Aspin dia menghubungi abangnya dan berlakon menjadi suami untuk membawa beg tersebut.

Didalam bas, pemandu meminta untuk meletakkan beg tersebut dalam bagasi, namun beliau memberikan alasan didalam beg tersebut ada kek untuk acara pernikahan saudaranya.

Sepanjang perjalanan di dalam bas itu, Aspin memeluk beg berisi jenazah anaknya sambil menahan sedih atas nasib yang menimpanya. Sampai di kampung jenazah tersebut terus dikebumikan.

Datuk bandar kota Bengkulu, Irsan Hidayat, mengesahkan kejadian ini dan telah melakukan siasatan terhadap hospital yang terlibat. - eBerita


Demikianlah Artikel Ibu terpaksa sumbat jenazah bayi dalam beg

Sekianlah artikel Ibu terpaksa sumbat jenazah bayi dalam beg kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ibu terpaksa sumbat jenazah bayi dalam beg dengan alamat link http://thelatestnewsmalaysia.blogspot.com/2017/04/ibu-terpaksa-sumbat-jenazah-bayi-dalam.html