Lapangan Terbang Sibu Terus Lumpuh

Lapangan Terbang Sibu Terus Lumpuh - Hallo sahabat The Latest News Malaysia, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lapangan Terbang Sibu Terus Lumpuh, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Informasi, Artikel Malaysia, Artikel Menarik, Artikel Resepi, Artikel Sukan, Artikel Terkini, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lapangan Terbang Sibu Terus Lumpuh
link : Lapangan Terbang Sibu Terus Lumpuh

Baca juga


Lapangan Terbang Sibu Terus Lumpuh

KEADAAN di Lapangan Terbang Sibu selepas syarikat-syarikat penerbangan membatalkan penerbangan mereka hari ini. – Foto BERNAMA

SIBU: Operasi penerbangan di Lapangan Terbang Sibu terus lumpuh berlanjutan selama 16 jam dengan tempoh operasinya dijangka bersambung pada jam 12 tengah hari esok, berbanding jangkaan asal pada jam 8 malam ini.

Pengurus Lapangan Terbang Sibu, Zainuddin Abu Nasir, berkata penutupan ini terpaksa dilakukan akibat beberapa lubang besar di kawasan sekitar landasan kapal terbang yang disebabkan oleh pergerakan tayar pesawat dalam insiden pesawat tergelincir malam semalam.

“Kami akan meneruskan kerja-kerja pembersihan landasan kapal terbang malam ini dan operasi masuk keluar pesawat di lapangan terbang Sibu hanya akan dibuka jam 12 tengah hari esok.

“Ia perlu dilaksanakan sebagai prosedur keselamatan dan kami telah mengeluarkan notis kepada syarikat penerbangan mengenai penutupan ini. Kami sedang melakukan yang terbaik untuk memastikan semua operasi kembali kepada biasa,” katanya dalam satu kenyataan media sebentar tadi.

Hari ini, sebanyak 48 penerbangan dibatalkan dengan lebih 3,787 penumpang terjejas selepas lapangan terbang Sibu tidak dapat beroperasi sejak tengah malam tadi.

Pada jam 10.17 malam semalam, pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH2718 tergelincir lalu terbabas sejauh 1.2 kilometer dari titik pendaratan akibat landasan licin ketika hujan lebat melanda lapangan terbang berkenaan.

Penerbangan yang dibatalkan termasuk pelepasan dan pendaratan dari Kuala Lumpur, Johor Bharu, Kuching, Miri, Bintulu dan Kota Kinabalu.



Demikianlah Artikel Lapangan Terbang Sibu Terus Lumpuh

Sekianlah artikel Lapangan Terbang Sibu Terus Lumpuh kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Lapangan Terbang Sibu Terus Lumpuh dengan alamat link https://thelatestnewsmalaysia.blogspot.com/2017/04/lapangan-terbang-sibu-terus-lumpuh.html